02.02.2015 Відкритий лист міністру інфраструктури

УКРАЇНА

ХАРКІВСЬКА МІСЬКА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ ІНВАЛІДІВ

“СОЦІАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР НЕЗРЯЧИХ"

Відкритий лист Міністру інфраструктури України Пивоварському А.М.

 
   

Шановний Андрію Миколайовичу!

Звертаємось до Вас з наполегливим проханням звернути увагу на справжню доступність транспортної галузі для інвалідів, зокрема, мова йде про залізничний транспорт.

Справа в тому, що, звітуючи на всіх нарадах про кроки назустріч вирішенню проблем інвалідів, розміщуючи інформацію на офіційному сайті Кабінету Міністрів України про начебто повну доступність для незрячих громадян сайта Укрзалізниці, це відомство вводить в оману як керівництво держави, так і українців, бо окрім пандусів в каси, якими скористатися зможуть хіба що параолімпійські чемпіони з акробатики, необхідні реальні дії і реформи.

Наша організація неодноразово отримувала скарги від інвалідів про проблеми з придбанням квитків і днями нам довелося власноруч пройти цим тернистим шляхом і перевірити.

Почнемо з вже згаданих пандусів. Запитайте, пане Міністре, керівництво Укрзалізниці: навіщо пандуси в залізничні каси, якщо у цих касах інваліду- візочнику чи сліпій людині неможливо придбати квитка на спеціальне або хоча б нижнє місце у вагоні? На запит щодо броні нижніх місць для інвалідів нас посилають у центральну касу, у якій, начебто,  існує можливість придбати квитки на нижню полицю.

Після того як нас послали, ми змушені були їхати через все місто у касу на Південному вокзалі міста Харкова, дивуючись з того, чому саме для маломобільної групи населення передбачили продаж тільки у одній касі міста.

Аж ось ми на вокзалі, шукаємо касу для інвалідів – немає. Це підтверджує й черговий по станції, пропонуючи нам звернутись у будь-яку касу попереднього продажу квитків. Будь-якою виявилася єдина працююча каса, до якої вистроїлася неабияка черга. Добре, стоїмо, чекаємо, пробуємо купити квитка і дізнаємося про те, що нижніх місць немає, нам варто «зайти» ввечері, коли відкриється для продажу наступний вагон або «спробувати» придбати квитка на нижню полицю за пару годин до відправлення поїзду, коли знімається бронь. Цікавимось бронню, бо саме про неї згадували у іншій касі, з якої ми й приїхали. Виявляється, що ми належимо «не до тієї категорії, для якої існує бронь». Тут, шановний пане Міністре, просто захотілося власними руками зробити інвалідом очільника залізниці.

Тепер перейдемо, шановний Андрію Миколайовичу, на офіційний сайт Укрзалізниці, що так добре було адаптовано для незрячих і прорекламовано аж на сайті Кабміну. Так, дійсно, сайт добре озвучується програмами екранного доступу, якими користуються незрячі. На сайті тепер можна почитати перелік пільгових категорій, зокрема, інвалідів зору, подивитись розклад потягів і, увага, переконатись у тому, що якраз інваліди на сайті квитка купити не зможуть, бо через сайт пільги надаються лише дітям і студентам. Шановний Міністре, як Ви думаєте, вони дійсно таки вважають, що зробили доступний для інвалідів сайт, чи все вони розуміють, просто так по-ієзуітськи знущаються з інвалідів?

Отже, підсумуємо: будь який пасажир без вад здоров’я і обмежень мобільності має змогу купити собі квиток на потяг, скориставшись он-лайн сервісом або у будь-якій залізничній касі. Тим часом як інвалід зору або з ураженням кінцівок не може придбати квиток через Інтернет, не може купити його у десятку різних залізничних кас різних районів міста, його посилають лише у центральну касу на вокзалі, де він, врешті решт, також не може купити квиток на місце, яке йому підходить.

Шановний Андрію Миколайовичу! Ми знаємо, що Ви вперше в Україні започаткували відкритий конкурс на обіймання посади директора Укрзалізниці. Дуже просимо при доборі кандидатів та розгляді їх програм враховувати соціальні складові щодо дійсної доступності залізничного транспорту для інвалідів. Наполягаємо на тому, щоб була утворена тимчасова комісія з залученням представників Міністерства, Укрзалізниці і громадських організації інвалідів для розробки і впровадження реальних програм доступності. Засідання комісії можна було б влаштовувати через skуpe-конференцію, щоб до роботи могли долучитися як кияни, так і представники різних регіонів.

Звертаємо Вашу увагу, шановний Андрію Миколайовичу, що ситуація з придбанням квитків на залізниці носить явні ознаки дискримінації інвалідів і прямого порушення норм Конституції України. Ми не звертаємося одразу до гаранта Конституції – Президента України з цього питання лише тому, що сподіваємося на Вас – молодого, перспективного керівника нової формації, який вже довів своє прагнення змінити ситуацію в транспортній галузі на краще. Доведіть, будь-ласка, що ми в Вас не помилились і припиніть той сором та знущання, що відбуваються по відношенню до інвалідів.

 

02.02.2015

Президент організації                                       С.Д. Москалець

 

 

Оцінки магазина

Середня оцінка магазина
4,9
Всього оцінок: 86
Харківський соціально-реабілітаційний центр незрячих, , Магазин для незрячих © 2014-2018